آمادگی انبوه‌سازان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ زمان انتظار خانه‌دار شدن در تهران ۶۵ سال شد

عضو انجمن انبوه‌سازان از آمادگی سازندگان حرفه ای برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با هماهنگی دولت، بخش خصوصی و شهرداری وعده‌های رئیس‌جمهور در بخش مسکن محقق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهاب سعادت نژاد در نشست مدیران سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون معماری شهرداری، اظهار کرد:شرکتهای توانمند و مجرب انبوه ساز آماده اند در طرح نهضت ملی مسکن به کمک شهرداری و دولت بیایند و قطعا استفاده از توان این شرکتها نقش راهبری در تکمیل و تسریع پروژه های این طرح بزرگ ملی دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تولید کنندگان و شرکتهای داخلی انبوه ساز و سازندگان دارای صلاحیت برای ساخت مسکن با کیفیت و ایمن باید مد نظر دولت قرار گیرد و بدون شک با هماهنگی و ایجاد هم افزایی بین دولت ،شهرداری و بخش خصوصی ،می توانیم شاهد توفیق وعده های رئیس جمهوری در حوزه مسکن باشیم .

بازرس انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: از دولت می خواهیم که با تعامل و برگزاری نشست های مشترک دوره ای با بخش خصوصی و سازندگان حرفه ای و استماع نظرات و پیشنهادات آنها در زمینه طرح نهضت ملی مسکن ،زمینه مساعدی را برای تعامل بین سازندگان حرفه ای مسکن و تصمیم گیران حوزه مسکن ایجاد کند.

*رئیس‌جمهوری برای تحقق برنامه مسکن مصمم است

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران نیز با تاکید بر این‌که شخص رئیس جمهور برای تحقق برنامه مسکن به شدت مصمم بوده و وزیر راه و شهرسازی نیز از ظرفیت و توانمندی لازم برای عملیاتی کردن این طرح برخوردار است،‌گفت:

مهدی زرقانی ادامه داد: اما به نظر می رسد که کم کاری بدنه راه و شهرسازی در کنار نبود برنامه از موانع اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند .

وی با تاکید بر اینکه با فراهم شدن زیرساختها قطعا امکان اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن ایجاد خواهد شد تاکید کرد: اگر دولت به فکر حل ریشه ای مشکل مسکن است می بایست شرایط استفاده از انبوه سازی و نیز ساخت صنعتی سازی را فراهم کند و این مسئله سبب خواهد شد که قادر باشیم سالیانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کنیم و مشکل مسکن را از این رهگذر ریشه کن کنیم .

وی افزود:در این صورت علاوه بر اینکه این امر سبب خانه دار شدن مردم می شود در عین حال به صورت همزمان مشکل اشتغالزایی حل و به دنبال آن رونق اقتصادی نیز ایجاد خواهد شد.

پیرزیاد عضو انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در هر طرح ملی به تنهایی یک مصوبه دولتی برای موفقیت و اجرایی کردن آن کافی نیست و انجمنها ، تشکل ها و بدنه اجرایی هستند که می توانند به طرح و بخش نامه ها تحقق بخشند.

وی افزود: به‌نظرم بکارگیری و بهره گرفتن از علم مدیریت کلان پروژه ها ،نقش کلیدی در موفقیت طرح نهضت ملی مسکن دارد اما متاسفانه این بخش مهم مورد غفلت واقع شده است. به‌عنوان مثال انجمن انبوه سازان ماهیت مهندسی دارند و از نظر فنی توانایی‌های بسیار زیادی دارد ولی از نظر مدیریتی فقط تجربه دارد که الزاماً آن تجارب نمی‌توانند کارآیی داشته باشند.

*کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به 2 ماه

صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این‌که شاخص دسترسی به مسکن در تهران به 65 سال رسیده است، افزود:‌ عواملی باعث رکود ساخت و ساز در شهر تهران شده است، و پروانه ساختمان شبیه گاو شیردهی شده که هر کس سطلی گرفته و آن را می‌دوشد. الان هم دیگر شیر ندارد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که تا وقتی عملیات اجرایی شروع نشده پولی پرداخت نشود؛ یعنی زمانی که کسی پروانه دریافت می شود، تا زمانی که عملیات اجرایی ساختمان شروع نشده مبلغی پرداخت نشود و مبلغی که پرداخت می شود مبلغ کل ساختمان است. همچنین زمان صدور پروانه را تا آخر خرداد ماه به 2 ماه کاهش می‌دهیم.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *